ROBIMY TEATR PRZYSZŁOŚCI! WARSZTATY

Robimy Teatr Przyszłości. Warsztaty projektowania spekulatywnego (dla osób 16+)
Prowadzenie: dr Mateusz Chaberski, Katarzyna Peplinska-Pietrzak
Kiedy: 25 marca (wtorek) 2025, godz. 17.00-20.00
Gdzie: Strefa BE/ Jagiellońska 1, Narodowy Stary Teatr im. H. Modrzejewskiej w Krakowie, wejście przez szklane drzwi z napisem MICET.
Bilety: 15 zł
Liczba miejsc: 25
Jaki będzie teatr za 10, 50, a może 100 lat? Jakie historie będą opowiadać w teatrze (nie)ludzie? Gdzie będą odbywały się spektakle? Na scenie, a może w zupełnie nowych przestrzeniach? I czy ta przyszłość jest naprawdę odległa? A może już tu jest – na wyciągnięcie ręki?
Projektowanie spekulatywne to sztuka wyobrażania sobie przyszłości i kreatywna podróż w nieznane. To sposób na zadawanie odważnych pytań i tworzenie scenariuszy, które mogą zmienić sposób, w jaki myślimy o świecie i o teatrze.
Zapraszamy na warsztaty, podczas których wspólnie stworzymy różne wizje teatru przyszłości. Będziemy eksperymentować, budować scenariusze, testować pomysły i zastanawiać się, które rozwiązania możemy wprowadzić już dziś.
Dołącz do nas i zobacz, jak wygląda przyszłość teatru!
Dla kogo: Warsztaty są otwarte dla osób od 16 roku życia. Zapraszamy twórców i twórczynie, widzów i widzki oraz osoby, które w teatrze do tej pory nie znalazły dla siebie miejsca. Każda perspektywa jest ważna!
Dostępność: tłumaczenie na polski język migowy, przestrzeń dostępna dla osób poruszających się na wózku
Kontakt i zapisy: Katarzyna Peplinska-Pietrzak e-mail: katarzyna.peplinska-pietrzak@stary.pl
Tel./SMS: 504 859 246
Masz pytania lub potrzebujesz dodatkowych informacji? A możemy coś zrobić, aby udział w wydarzeniu był dla Ciebie możliwy i komfortowy? Prosimy o kontakt.
Prowadzący:
dr Mateusz Chaberski
Adiunkt w Katedrze Performatyki Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Jego zainteresowania naukowe obejmują badania nad performatywnością, teorię asamblaży, badania nad afektami i studia nad antropocenem. W 2019 roku opublikował książkę Asamblaże, asamblaże. Doświadczenie w zamglonym antropocenie (Kraków: Księgarnia Akademicka). Wraz z Mateuszem Borowskim i Małgorzatą Sugierą redagował Emerging Affinities. Possible Futures of Performative Arts (Transcript 2019) i Niespodziewane Alianse. Sztuki performatywne jutra (2019). Wraz z Ewą Bal redagował Situated Knowing. Epistemic Perspectives on Performance (Routledge 2020).
Katarzyna Peplinska-Pietrzak
Pedagożka teatru, audiodeskryptorka teatru i tańca, koordynatorka dostępności, reżyserka spektakli multisensorycznych. Pracuje w Narodowym Starym Teatrze im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie jako edukatorka i koordynatorka dostępności. Absolwentka wiedzy o teatrze i performatyki przedstawień na UJ, kursu choreografii eksperymentalnej (Centrum w Ruchu w Warszawie i Fundacja Burdąg) oraz kursu audiodeskrypcji tańca prowadzonego przez Krishnę Washburn z nowojorskiego Dark Room Ballet. Autorka innowacji w dziedzinie teatru i tańca m.in. „Zmysły w ruchu. Model choreografii dla osób niewidomych”, „Scena otwarta. Samorzecznicy w teatrze”, „Teatr: laboratorium zmysłów” (spektakl w ciemności ze zintegrowaną audiodeskrypcją). Eksploruje projektowanie spekulatywne w kulturze i sztuce, badając, jak może ono kształtować przyszłość teatru i tańca.
Zdjęcie ze spektaklu NIC w reż. Krzysztofa Garbaczewskiego. Autorem zdjęcia jest Magda Hueckel.